4 gru 2014

…zakłębiło się chmurami nade mną


a było jak w sielance u wschodnich Słowian
nad Kaczawą lub Niemnem
nie pomnę
niczego poza spokojem
jestem przyzwoitym człowiekiem

zdrzemnąłem się
z ważką na czole

nasłuchiwałem szmeru trawy
łaskotało ją z wolna przepływające powietrze
pod przymkniętymi oczami
odczuwałem pejzaże
rozciągnięte wodnymi farbami po niebie

dotarłem z wizytą aż po kres mazowieckiego pola
spojrzałem poza nieosiągalne granice doznania
a tam tylko dzikie kaczątko taplało się w błękitach
trwało

wieczność jak widzę można przenikać
bez pośpiechu i bez rat z odsetkami za życie
i Bogu tam jest dobrze pomilczeć

gdy raptem światło ojczyzny wpadło za ścianę ciemną
z wysoka w przyziemność
i…


________________________
Ilustracja: Rembrandt_Krajobraz_z_miłosiernym_Samarytaninem
Iwy, 13 lipca 2011

3 komentarze:

  1. Zadumaam się...

    "wieczność jak widzę można przenikać
    bez pośpiechu i bez rat z odsetkami za życie
    i Bogu tam jest dobrze pomilczeć"


    Hmm, ja próbuję zapomnieć na wyrywki...

    "Zapominanie

    „nie robię postępów
    w zapominaniu“

    Sonia Drabicz


    To by ułatwiło.porządki. Więcej miejsca na nowe.
    Mieszanie pór roku, których granica się zaciera.
    Cienka linia niewidoczna dla oczu .
    Pozwala na niedozwolone wyskoki, bez skrupułów.

    Nowa fryzura w ramach praktyki na czas odrastania włosów
    wyznacza ścieżki na których nie zostawiłam śladów.
    Jeszcze zmiana tęczówki i kubka na kolorowy,
    może herbata zamiast kawy. Już jest inaczej.

    Świat, którego za oknem pozornie nie ma, z chaosu
    powstaje coś. Może zapachnie zimą jaśminem.
    Wbrew temu co mówią. Dlatego chodzę bez czapki.
    Odsłaniam uszy by usłyszeć ptaki. Te które pozostały."


    :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. Hmm

      "w znaku koziorożca"

      "z wysoka w przyziemność "spadam
      w znaku koziorożca
      po drodze
      szukam poręczy
      dębowego krzesła

      jakby tam miały być
      wszystkie frazy
      lepsze czy gorsze
      przepuszczam powoli
      w maszynce
      może do mięsa

      z tej masy tworzę nowe
      o zupełnie innych kształtach
      technika indywidualna
      mieszana
      wtedy ważka nie musi być
      owadem o zielonych skrzydłach
      i nie dziwi kolor morza
      czerwony

      niebo nie do określenia
      i dobrze"

      Usuń